Van walvissen in Myster Bay naar kayakken in zee

15 oktober 2017 - Sydney, Australië

Oi mates!

Voordat we jullie overspoelen met ons verhaal over Sydney willen we nog even wat vertellen over Mystery Bay. Het was een wilde nacht (lees 1 ½ uur zoet geweest) met een stelende possum in de voortent die werd vergezeld door een tarantula van handpalmgrootte. De possum was uit op ons heerlijke brood en was lekker aan het knabbelen tot wij hem betrapte. De tarantula daarentegen was minder onder de indruk van ons (dat komt misschien doordat die weet dat die vervelend kan bijten). Deze heer probeerde binnen te sneaken totdat Jason hem de deur wees. Dit geheel was een gezellige boel maar we bedanken de volgende keer toch.

De morning after was echter een waar festijn. We gingen vroeg het strand op, voor we vertrokken. Daar zagen we eerst een walibi die ons aandachtig bekeek - dat was leuk maar inmiddels wordt dat normaal... Toen zagen we iemand door een verrekijker de zee op turen dus keken wij ook even de zee op. Tot onze grootste verbazing zagen we daar enkele walvissen die zichzelf showde aan het oppervlak van het water enkele honderden meters uit de kust. Van dit schouwspel hebben wij enige tijd genoten - een welkome verrassing.

Onze tocht ging naar Sydney waar ons hotel luxer bleek dan dat wij hadden ingeschat (no worries, was gewoon een aanbieding hoor). Wederom een welkome verrassing. In twee dagen hebben we Sydney ontdekt en zijn erachter komen dat dit een geweldige stad is. Opera House, Harbour Bridge, Botanic Gardens, Queen Victoria’s Building, Town Hall en Bondi Beach hebben we onder andere allemaal gezien. Het Opera House en de Harbour Bridge hebben we vanuit een kayak ook van dichtbij bekeken. Het zal je misschien verbazen maar hier zijn ook foto’s van. Verder wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van een voor ons redelijk bijzonder openbaar vervoersmiddel: de veerboot. Deze veerboot gaat erg snel waardoor je gemakkelijk door Sydney gaat.

Morgen begint onze trip naar Hervey Bay. We zullen onderweg eerst kamperen in New England n.p en Byron Bay, om vervolgens aan te komen in Hervey Bay.

Wederom is internet en bereik met de telefoon een ware luxe die wij ons niet altijd kunnen permitteren.

Dit keer zullen we met zekerheid een aantal foto’s uploaden - dit kan helpen bij de visualisatie van dit ingewikkelde verhaal.

Have a good one,

Fenna & Jason

1. Aad keet:
    15 oktober 2017
    Ziet er gezond uit, volgens ons hebben jullie het uitstekend naar je zin daar downunder !
    Heel veel plezier nog en blijf ze sturen, groetjes ook van Astrid. NB wees wel voorzichtig met de wilde beesten !!!
  2. Helen:
    15 oktober 2017
    Wat super gaaf toch! Heerlijk avontuur zo met z'n twee! En wij mogen heerlijk meegenieten van jullie prachtige verhalen! Top!
  3. Aria en jacobus:
    15 oktober 2017
    Wat maken jullie spannende en leuke dingen mee! Jullie stralen zoveel plezier uit.
    Blijf ervan genieten.
  4. Bart-Jan Kraal:
    16 oktober 2017
    Enjoy!! Grt uit heerlijk Bonaire, Floris, Yves, Ellen en BJ 🌞
  5. Jenny en Ilse:
    18 oktober 2017
    We genieten enorm van jullie verhalen. Best wel een tikkeltje jaloers dat jullie walvissen hebben gezien ;-) Wat lijkt ons dat een geweldige ervaring.
    Gisteren nog even met Armand opgezocht hoe een possum er nu precies uit ziet. Als die zijn bek dicht heeft lijkt het een aaibaar beestje maar zodra de bek open gaat ..... veel en scherpe tanden ;-0 ! Een tarantula zouden wij ook geen kopje koffie aanbieden. Dus dat jullie die de tent uit jagen begrijpen we heel goed.
    Mooie foto's ook weer. Heel gaaf die in de kano met Sydney op de achtergrond.
    Blijf vooral genieten! Liefs, Ilse en Jenny
  6. Armand&Heleen:
    19 oktober 2017
    Ziet er heel gaaf uit !! Zeker die beesjes lijkt mij wel lachen. Maar kijk uit voor ze! Het filmpje dat ik zag van dat visje (walvis) vond ik heel gaaf om tezien ook een hele ervaring. Ik ben benieuwt naar het volgend verhaal groetjes uit het kikkerland.