Met een “klein” afscheidscadeautje van moeder natuur

11 juli 2019 - Cairns, Australië

Oi folks!

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat: de laatste blog! Henrietta Creek Campground was heel erg nat. Hoewel we nu weten dat de tent in de regen in minder dan 5 minuten kan staan, hadden we zonder deze wijsheid de tent ook graag droog op willen zetten in 10 minuten... Het regende behoorlijk en aaneengesloten voor vele uurtjes. Gelukkig droogt alles wat nat is op en met die wetenschap gingen we leuke watervallen bekijken. Een zestal mega grote watervallen, en dat op nog geen 20 minuten rijden van de campsite! Met grof geweld knallen er liters water naar beneden, elke dag, elk uur, non-stop. Het was natuurlijk met deze regen wel erg spectaculair was, zal het zonder regen ook wel een fraai aanzicht zijn geweest.

Dat was dan de laatste campground, op naar Cairns. Het was 1,5u naar het noorden en we waren er al! Ingecheckt in het hotel en oriënteren op excursies. Dinsdag stond een tour naar het regenwoud in de planning. Het was niet te doen op het regenwoud per se, we hebben immers genoeg ervaringen op dat gebied, we gingen vooral voor de krokodillentour. Ondanks alle regen, en het feit dat krokodillen niet echt kunnen zonnen in de regen, hebben we er toch drie gezien!

Woensdag een boottrip naar Green Island. Het leek China wel - een groot afhaalrestaurant. Het eiland daarentegen is prachtig. Een stukje waden tot het rif, maar dan staat er een hoop op je te wachten. Nou, misschien niet direct op jou, maar je kan het wel zien. Je vind er octopussen, pijlstaartroggen, schildpadden en een leger gekleurde visjes. Als je je nog af zou vragen hoe de dag er uitzag: Fenna voornamelijk aan het roosteren op het strand en Jason hing de waterrat uit.

Donderdag opweg naar het outer barrier reef. Dat is de buitenste rand van het rif en er zijn maar twee vloten die vergunningen hebben om er te mogen komen! Drie verbluffende snorkel sites waarvan Jason er ook op een gedoken heeft. Gezien de duik met z’n drieën was en er twee bitches waren die het water uitklommen zodra ze het aan hadden geraakt, was het een privétour onder het oppervlak van de zee. Samen met instructeur Paul een forse rifhaai en schildpad gespot.

Morgen roosteren we rustig verder en gaan we even de stad in. Daarna is het inpakken geblazen.

Weer bedankt voor het volgen van de blog, we hopen dat jullie het leuk vonden.

Cheers,

F & J

p.s. Fronzulini, be prepared for our comeback.

p.p.s Maar wat was dat cadeautje dan? In Wyper werd onze walvistour afgezegd, erg balen. Gezien dat walvissen het noorden van de oostkust van Australië eigenlijk altijd mijden, leek de kans ze te zien vervlogen. Niets was minder waar. Op de heenreis 4 walvissen, onder wie één pup. Gracieus het water uitkomen en weer met een plons erin duiken, 500 meter voor de boot. Als je dan dacht alles gehad te hebben na zo’n dag, kwamen ze op de trip terug ook nog even met z’n tweeën gedag zeggen. Doei.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Armand&Heleen:
    12 juli 2019
    Haay,
    tja, wat zullen we hier nog op zeggen..
    Soort van sprakeloos, met zulke watervallen en prachtige waterdieren.
    Croco’s daargelaten 😅
    Fantastisch en blij met ‘t natuurlijke kadootje!
    Totaal plaatje van zo’n enorme reis, nemen jullie toch ook ff mee
    Best bruin gebakken denk 🏖 en zelfs ‘n waterrat, bijzonder rif 🐀 🧜🏼‍♂️
    Pakken jullie please ook de zon in 🔆
    We kijken uit naar 🔅dag, maar eerst ‘n hele goede vlucht terug saam, groet en wij genoten vh blog 📭
  2. Erna Marle:
    13 juli 2019
    Heerlijk een stukje mee op reis thanks lieverds goede reis terug