And so we meet the ocean and the sand

4 juli 2019 - Mission Beach, Australië

How ya goin’?!

Om het maar even kwijt te zijn: de Whitsundays daar zou iedereen heen moeten. Prachtige witte stranden aan een azuurblauwe zee, pure en ongerepte natuur en tenslotte een onderwereld waar je U tegen mag zeggen. Schildpadden, napoleonvissen en veel grote koralen. De toch erheen was er ook weer eentje om over naar huis te schrijven - dat doen we dus ook maar even. We gingen met een ocean raft. Dat is een rubber bootje met 200 pk op de achterkant dat met een gangetje 55 km/u over de golfjes heen denderd. Tijd om zeeziek te worden was er niet, daarnaast gingen de golven onder ons door. Als je de touwen goed vasthield mocht je ook op de rubber boegdelen zitten. Iets wat wij natuurlijk even deden. We waren optijd terug in Airlie om te ontdekken dat wij een voucher hadden gekregen om wat biertjes te drinken in Boatys, de kroeg van het hostel waar we verbleven. Dat was een, in onze ogen, kleinigheidje van het geouweneel dat we hadden aangezien we tweemaal van kamer moesten wisselen omdat er geen heet of koud water in de kamer was. Nou, dat is eens lekker douchen dan.

Eemaal vertrokken uit Airlie, op naar Wunjunga. Een campground vlak aan de zee in een droog mangrove gebied waar we overnacht hebben om door te rijden naar Broadwater Camping Area.

Broadwater is een campground in een tropisch regenwoud en je raad het al, het was weer veel regen en woud. Oh ja, de muggen vergeten te noemen. Er waren ook veel muggen. Tezamen ongeveer 100 maaltijden genuttigd bij zowel casa del Fenna en casa del Jason. Het waren bijzonder ongenode gasten. Nadat we een dag uitgetrokken hadden om de immens grote vijgenboom te bekijken, een beetje rond te snuffelen bij de vreek en wat rond te huppelen in het woud, maakte wij koers Bingle Bay.

Dit kleine dorp ligt aan de kust en is ongeveer 10 minuten noordelijk van het beroemde Mission Beach. De tent staat op het strand en weer is relatief droog. De zee is prachtig en komt bijzonder dichtbij als het vloed is. Deze plek is uniek omdat hier het regenwoud en het Great Barrier Reef hier aan elkaar grenzen. Dit is zo uniek omdat beide terreinen een erg verschillend klimaat vragen om goed te gedijen.

Morgen gaat de tocht verder naar Henrietta Creek. Wederom regenwoud maar dit keer met watervallen. We gaan het zien.

Daarna is het nog een uurtje rijden naar Cairns, daar zullen we enkele excursies doen en genieten van de zon en een goed hotel.

We houden jullie op de allerhoogste hoogte.

Have a good one,

F & J

p.s. s/o naar Fronzilla de ATM killa

1. Armand&Heleen:
    5 juli 2019
    Oeps, wat we weer lezen is zoo great!
    En die stranden dan.. gek op, ok, als ‘t dierlijk niet té groot is dan
    En de rust daar zie je aan de foto’s...nou ja
    Tot de muggen dan.. Jason en muggen, ahha 🧛‍♂️
    Lieve Hollandse groet 🌍🏕 🧑

Geniet nog van de natuur daar en van elkaar
    Hoop dat je Perry nog ziet
    En pas op voor de plat bek tekkels en als je ze ziet wel foto's

Groetjes🕵️‍♂️
  2. Armand&Heleen:
    5 juli 2019
    PS: die twee apen zie je ook overal