Waar is Perry?

28 juni 2019 - Airlie Beach, Australië

How you goin’?

Om te starten waar we geëindigd waren: drie uur lopen, berg op- en af, was het helemaal waard om de Rainbow Falls te zien! Het was een behoorlijke toch over smalle paadjes, cliff-edges en 240 stenen treden naar beneden, maar echt heel tof. De zon schijnt dus na 13:00u door de waterval heen en maakt zo de regenboog.

De dag erna vertrokken wij naar Theresa Creek Dam. Een groot meer waar vooral veel oudere mensen met luxe motorhomes overnachten. Een fijne avond naast het kampvuur met bergen LED-licht - zoveel sfeer. Fenna even naar de WC en komt in lichte paniek terug. Twee bilboys huppelde om haar heen. Dus Jason was het reddertje in nood. Met een lamp konden we ze mooi bekijken, zij bekeken ons ook en het was een fijne interactie. Bilboys zijn overigens vrij zeldzaam en daarom leuk om rond je tent te hebben. De tent was skeer opgezet en kon dus snel worden opgedoekt om vroeg te vertrekken naar Platypus Bushcamp. Deze bushcamp is gelegen in het Eungella N.P. en Wazza (een echte bogan) woont er meer dan 25 jaar. Een kleine site, met WC, zonder warm water maar een prachtige creek (drinkbaar!) waar platypussies de scepter zwaaien. De site deelde wij met een gemêleerd gezelschap van gezellige mensen. Gezien het een tropisch regenwoud is, was er veel regen en woud. Mooie lookouts op 900 meter hoogte met veel mist geven echt nul zicht over de bluff. We zijn heelhuids boven én beneden gekomen maar wat was dat een klus. Vanaf de camping 30 minuten opwaarts om de Finch Hatton Gorge, in de stromende regen, van dichtbij te bekijken, gelukkig maar twee uur lopen... Maar hey, alles wat nat is, dat droogt weer - zelfs de tent.

Vervolgens twee uur noordelijk gereden naar Airlie Beach om 29-6 op een trip te gaan naar de Whitsundays - snorkelen, snorkelen en nog eens snorkelen! De Whitsundays is een groep eilanden een uur varen voor de kust van Queensland en zijn een waar genot omdat deze eilanden onbewoond zijn - we gaan het wel even zien.

Met pijn realiseren wij ons dat wij helaas tot ons ongenoegen en onplezier alweer op de helft van onze Australische roadtrip zijn. Voor sommigen een fijn idee dat wij, waarschijnlijk heelhuids, ook snel weer terug zullen zijn. Wij huilen nog wel even.

Guys, take care - so will we.

F & J

p.s. Fronz we miss you man but do the poopything in your litterbox please.

p.p.s. We still like you Insulini!

1. Armand&Heleen:
    28 juni 2019
    Hi there, wat ‘n mooie verhalen weer. Maar van die beesten rond de tent zou ik echt de rillingen krijgen en dan nog slapen 😨
    Maar wel tof dat jullie ze zien! En die vogel, prachtig zo ook de foto’s. Weer ‘n heel avontuur en 2 wk is best nog lang toch 😉😎
    We kijken uit naar de volgende foto’s 😳
    Succes verder met ‘t beleven v deze toch wel weer hobbelige reis met soms koeienverbinding
    #tochblijmetwifi
    Lieve groet uit ‘n simpel tuintje v casa Keet 🤠🤓
  2. Armand&Heleen:
    28 juni 2019
    Oja en veel kijkplezier met de snorkels 🥳🧜‍♀️🧜🏻‍♂️💧🐡
  3. OPA VIC EN OMA PUTTI:
    28 juni 2019
    Wat beleven jullie weer van alles en nog wat . fijn dat jullie het
    zo leuk ervaren. Wij wensen jullie nog heel veel reisplezier,
    GROETJES VAN OPA VIC EN OMA PUTTI