Blackdown Tabletop N.P.

24 juni 2019 - Blackdown, Australië

G’day folks!

Lady musgrave werd hem niet, het alternatief was een whale-watching tour. Eenmaal geboekt, ‘s avonds een telefoontje dat ze nog helemaal niet uitvaren en dat ze erg benieuwd waren hoe wij hadden geboekt. Wederom opzoek naar een alternatief. De ochtend erop vertrekken naar Rockhampton, een omdat het zonde van de tijd was langer op Wyper Park te blijven en omdat de volgende camping 6 uur rijden was en deze route even gesplit moest worden. We kwamen na 3 uur rijden aan in ons hotel, we waren de enige in het hele hotel. Rockhampton verkend en na een volle dag in de ochtend koers gezet naar Munall Camping Area. Dit is gelegen op de Blackdown Tabletop Mountain, een door godvergeten eind omhoog en je bent er. Feest. Blijkt nou, leven hier een berg varanen die de boel aardig om weten te spitten ‘s nachts. Leuke beestjes, niet gezien, wel gehoord. Minder leuk zijn de magpies die er de boel weten te terroriseren en onder te kakken. Ze zijn brutaal en maken een hoop herrie (Jason die doet dat ook maar die is leuker). De volgende dag eerst de campground verkennen en de Mook Mook walking track gelopen. Google dat maar. Vervolgens gingen we met de auto de berg nog iets verder op naar de Gumma Gumoo Gorge. Voordat we daar aankwamen, passeerden wij een bordje “4WD Track Loop”. Gezien we een 4WD hebben, daar maar even afgeslagen (wilde Fenna niet maar Jason wel :)). Bleek een aardig rondje te wezen (lees 3 uur) van bijzonder ruig terrein: rotsen, bomen, zandbakken, prut, steile op- en afdalingen en nog meer prut. Halverwege wél een heel mooi uitkijkpunt over de bluff. De wandelroute die we zouden nemen uiteindelijk bereikt maar bleek nog even 3 uur lopen te zijn, dat even uitgesteld naar de volgende dag maar dan gaan we het zeker even bekijken;)!

Dinsdag zullen we vertrekken naar Theresa Creek Dam om na een overnachting naar Platypus Campground te touren.

Stay safe.

Cheers,

F & J

1. Armand&Heleen:
    24 juni 2019
    Het ziet er wel heel gaaf uit daar.lekker vuur maken en koken en genieten van de natuur daar.wel veel beesten !! Rij voorzichtig en doe geen dingen met die auto die ik ook niet zou doen hihihi . Groetjes van ons hier