Took a long time

18 juni 2019 - Bundaberg Regional, Australië

Oi,

Het heeft lang geduurd. Een lange reis van 30+ uur zonder slaap én zonder een eerste blog. De slaap hebben wij gehad en de blog krijgen jullie nu. We zijn via Hongkong naar Brisbane gevlogen. ‘s Nachts kwamen wij in Limes hotel, net buiten het centrum van Brisbane, aan. Gebroken - voldaan. Na een korte nacht in Brisbane gingen we opzoek naar de laatste kampeerspullen, om de komende vier weken langs de Sunshine Coast van Oost Australië te kamperen. Eerst de Mitsubishi Outlander opgehaald, ingeladen en 170 km noordelijk langs de kust vertrokken naar Peach Trees Camping Area. Na een gebroken nacht met enkel regen en onweer heerlijk wakker geworden naast de wilde kangaroes en bush turkeys. Op de laatste avond, laat,  een Bilboy en Tawning Frogmouth naast ons gehad - awesome. Na twee nachten vertrokken we richting Wyper Park Campground, 270 km ten noordoosten van Peach Trees. We reden de campground af en kregen een volwaardig four-wheel-drive parkour voor de kiezen, net na de koffie. Met een gangetje van 5 km/u, veel meten, in- en uitstappen, door de diepe plassen en over afgebrokkelde zandpaden (een weg is een te groot woord), begonnen wij aan deze trip. Na vijf uur rijden kwamen wij heelhuids aan op Wyper Park Camground, de auto daarentegen kent enige herinnering aan deze route... Dit ruime scoutingterrein kent niet alleen stromend, na koken, drinkbaar water, maar zelfs primitieve maar verwarmde douches! Morgen zullen wij 15 km noordelijk rijden naar Bundaberg, een kuststad. Daar zullen we voorraad in moeten slaan om vervolgens de dag erna naar Lady Musgrave Island te reizen.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog!

Cheers,

F & J

p.s. Contact gaat in dit gebied voornamelijk per koe en een telefoon is dus vaak nutteloos

p.p.s s/o naar Fronz a.k.a Insulini, gatekeeper of Casa del Fronz

1. Aad keet:
    18 juni 2019
    Mooi verhaal, ziet er heftig uit op die weg zeg. Heel veel plezier saampjes nog !!
  2. Helen:
    18 juni 2019
    Leuk weer om van hieruit van jullie avonturen te genieten!
  3. Erna Marle:
    Gaaf veel plezier