Off-road 2.0 en iets met politiegeweld

12 oktober 2017

Beste allemaal aan de andere kant van deze kleine wereld,

Sealife Melbourne was awesome! Veel zeedieren en mooie bassins, we hebbben alleen geen fotos :(.

Gister (10 okt) reden we vanaf Melbourne (blij de utopie waar wij verbleven te verlaten) naar Gunnai Beach ipv Canberra. Dit was ware wildernis waarin wij met ons Pulsartje weer de nodige off-road avonturen hebben beleefd... Alles is dit keer wel heel gebleven (no worriea, schade was eerder deze vakantie en we hebben de schade bij afhaal van de auto afgekocht!). Een flike helse rit, dat wel - tante agent kwam ook nog kijken onderweg. Zij zetten de arme en zo nette Jason aan de kant en beweerde dat hij 19 km/u te hard had gereden. Nou heeft Jason enige zelfkennis en gaf dit lief toe. Tante kwam terug met een behoorlijke rekening á $320. Dat was we balen maar omdat we uit Nederland kwamen en Jason zo lief was zei tante dat als we niet betaalde zij het geld toch niet uit Nederland zou komen halen - dat was een hint.

Na dit heugelijke bezoek van tante en enkel oponthoud kwamen wij aan in Gunnai Beach en het was werkelijk onvoorstelbaar. We zaten op een gratis zonder enkele faciliteiten (poepjes in de natuur) en dit was dus een camping die de wilde dieren (lees herten, slangen en tokkievogels) ook wisten te vinden. Deze campground bevond zich 3 minuten van het strand - ideaal. Het plan was hier twee nachten te blijven. Deze operatie was niet succesvol vanwege een totaal aantal muggensteken van ongeveer 40, ondanks de 40% deet. Oh ja, het vliegen gehalte was grandioos. Verder wel allemaal complete wildernis... We besloten dit gevleugelte oord te verlaten om af te reizen in de richting van Sydney en kamp op te slaan in Mystery Bay - een waar mysterie. Dit oord kent enkele faciliteiten en is gesitueerd aan het strand.

Morgen reizen wij door naar Sydney om ons in de wildernis van een hotel te wanen (en te genieten van warme douches enzo).

Hiermee willen wij afsluiten, geniet van de foto’s als die willen uploaden en dan houden wij het weer even voor gezien.

G’day Folks!

1. Ingrid:
    12 oktober 2017
    jammer dat er geen foto's zijn. Wat een avonturen maken jullie mee.
  2. Ellen:
    12 oktober 2017
    Hoi Jason & Fenna, wat een geweldige foto’s en mooie reis maken jullie heerlijk om te zien dat jullie zo genieten heel veel plezier x Bart, Ellen & Floris
  3. Jenny en Ilse:
    13 oktober 2017
    Hey Jason en Fenna, wat een belevenissen weer! Hopelijk geen politie meer de rest van de reis. Balen van die muggenbeten en vliegen. Maar die hebben jullie inmiddels achter je gelaten....
    Wat zal het heerlijk zijn lekker warm te kunnen douchen. Heel veel plezier in Sidney! Liefs, Ilse en Jenny xxx
  4. Armand&Heleen:
    14 oktober 2017
    Haay, wat een story! Maar die spinnen.. wel daar laten hè ;(
    Net zoals de bekeuringen... Het is wel heel afwisselend en mooi in elk geval en prettig om via internet nieuws te lezen :))
    Jullie zullen wel met heel veel verhalen terugkomen
    Een goede voortzetting van jullie journey en take care over there. Groet en kus van allen!