De avonturen duren voort

Hey!

Enige tijd radiostilte wordt bij dezen verbroken. Wat een tijd. Okee, komt ie...

Onze trip naar New England (vanuit Sydney) was een pittige 8 uur rijden. We gaan hier immers geen nederlandse snelheden meer rijden. We klommen tot 1,5km hoogte en gingen meer het binnenland in. Het begon aardig te regenen en het werd wel spannend toen we in ons pulsartje de verharde weg afmoesten. De natuur veranderde in iets dat voor ons leek op een regenwoud - dat was (nog) niet gepland! We reden door barre wildernis naar Thungutti campground, in mist gehuld en oerspannend. De campground was volledig verlaten en er werd gewaarschuwd voor de quoll. Het beste diertje zou lijken op een tasmaanse duivel op het waarschuwingsbord. Er stond nadrukkkelijk bij deze getande vriend niet te voeren. Er was geen mogelijkheid de tent op te zetten door continue regen, dat we uiteindelijk besloten de auto om te bouwen tot tijdelijke villa. Het algeheel was avontuurlijk en weer eens wat anders. De nacht was kort met aanhoudende regen en we besloten vroeg (lees 0700u) te vertrekken naar Byron Bay. Dit lag ongeveer 4 uur rijden van New England national park.

Nadat we de offroad route achter wege hadden, sloegen wij de provenciale 100 km/h weg op. Fenna riep dat er dingen achter de auto bij het wiel vlogen. Macht over het stuur werd gehouden en de auto werd naast de weg gezet. Zegmaar ontplofte linker achterband, dat is nog eens fijn. Met amper bereik met de telefoon werden hulptroepen ingeschakeld en kon de band worden vervangen. In Coffs Harbour werd bij de Hertz een nieuwe auto meegegeven (een nieuwe reserveband was afdoende geweest). Dit bleek een kleine (lees grote) upgrade te zijn naar een SUV - geluk bij een ongeluk. De weg werd naar Byron Bay voort gezet.

Eenmaal aangekomen in ons hostel in Byron Bay waren we blij verrast te zien dat niet alle hostels drama zijn - een nette tent daar. Byron Bay is een bruisend hippie oord met veel surfers, lekker bier en goed eten. Na het bovengenoemde avontuur werd even rust ingelast om na Byron Bay te vertrekken naar Maleny.

Maleny was 3 uur rijden vanaf Byron Bay en bevond zich weer in regenwoud (met de nodige buien). We sliepen op de camping niet ver van het centrum. We gingen in de regen op onderzoek uit bij de plaatselijk VVV. De beste oude vrouw vertelde ons dat er veel te doen was. Cairncross park zou een mooi stuk regenwoud zijn. Hier zijn we direct heen gereden (15 minuten) en werden getrakteerd op een mooi stukje natuur met veel wilde regenwoud walibis. Verder  werden we ook geadviseerd vroeg in de ochtend erop langs het water rond de tent te lopen om vogelbekdieren te spotten. Zo gezegd zo gedaan en gezien! Hele mooie kleine fijne beestjes. Deze dag ging de trip naar de wereldberoemde zoo van Steve Irwin - te gek. De laatste dag vulde wij door twee watervallen (Kondilla en Gardeners falls) te bezoeken - awesome.

De rest van de dag brachten wij door in de tent wegens flinke regenval.

De trip heeft ons nu tot Hervey Bay gebracht. Een zeer persoonlijk hostel van een enthousiaste oerhippie.

Morgen (23 oktober) staat een overnachting op het nabijgelegen Fraser Island op de planning. Een excursie die van alles zal laten zien.

De plannen erna zullen worden uitgewerkt en worden bewaard voor de volgende blog!

Tot de volgende keer hopelijk zonder pech,

Fenna & Jason

Ps. Gerrie succes.

1. Ilse De Beer:
    22 oktober 2017
    Wat een geweldige reis mensen! Spannend en afwisseld. Erg leuk om jullie wel en wee te volgen 😁. Zal Nederland straks erg popperig en kneuterig voor jullie zijn! Geniet er nog maar lekker van 🤗
  2. Yent:
    22 oktober 2017
    Haha toppers dat jullie zijn. Kan niet wachten om alle stoeren verhalen thuis van jullie zelf te horen!!
    Ps: dankjewel!!

Dikke kus je (schoon) zus
  3. Aad keet:
    22 oktober 2017
    Lijkt wel een spannend boek zeg !! Fijn had jullie heelhuids zijn gebleven.
    Leuke foto's en de band was echt niet meer te repareren !!
    Gelukkig is alles goed afgelopen, bedankt voor de blog, en tot blogs !!
    Groetjes aan Fenna en veel plezier nog samen !!
  4. Erna Marle:
    22 oktober 2017
    Spannend weer zeg geen foto van vogelbekdier ?
  5. Helen:
    22 oktober 2017
    Whaaaaaaa wat een avontuur! Om nooit meer te vergeten. Geluk bij een ongeluk! Jullie zijn goed! En ik lees jullie blog heel graag xxx
  6. OPA VIC EN OMA PUTTI:
    22 oktober 2017
    Jullie beleven wel heel veel hoor. Wat moet het toch prachtig zijn om elke dag weer een verrassing te zien in dat werelddeel.Wij
    wensen jullie nog fijne dagen, maar pas op voor de beestjes.
    Lieve groetjes, opa en oma.
  7. Aria en jacobus:
    22 oktober 2017
    Wat maken jullie een prachtige reis.
    Zo leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Liefs.
  8. Armand&Heleen:
    23 oktober 2017
    Haay,
    vol verbazing dit weer gelezen, zie het voor me.. maar die beesten..;) wel puur natuur:) Jullie doen 't goed in elk geval, top en leuk geschreven.
    Wat zal het Great Barrier Reef ook mooi zijn, maar komt nog. Tot de volgende..
    Groeten uit 't kikkerlandje. Bye!
    A-H-Y
    X
  9. OPA VIC EN OMA PUTTI:
    29 oktober 2017
    Vol bewondering lezen wij jullie verhalen. Wat jullie allemaal beleven, is zo fantastisch, dat het vaak alleen in dromen
    voorkomt. Maar aan alles komt een eind. zo gaan jullie alweer
    de laatste week in. Wij hebben vernomen dat jullie intussen ook

oom en tante zijn geworden. Wat een thuiskomst zal dat worden.
    Wij wensen jullie nog een paar mooie en fijne dagen en hopen
    dat het een voorspoedige terugreis mag worden.
    Lieve groetjes oma en opa. WELKOM THUIS