De avonturen duren voort

Hey!

Enige tijd radiostilte wordt bij dezen verbroken. Wat een tijd. Okee, komt ie...

Onze trip naar New England (vanuit Sydney) was een pittige 8 uur rijden. We gaan hier immers geen nederlandse snelheden meer rijden. We klommen tot 1,5km hoogte en gingen meer het binnenland in. Het begon aardig te regenen en het werd wel spannend toen we in ons pulsartje de verharde weg afmoesten. De natuur veranderde in iets dat voor ons leek op een regenwoud - dat was (nog) niet gepland! We reden door barre wildernis naar Thungutti campground, in mist gehuld en oerspannend. De campground was volledig verlaten en er werd gewaarschuwd voor de quoll. Het beste diertje zou lijken op een tasmaanse duivel op het waarschuwingsbord. Er stond nadrukkkelijk bij deze getande vriend niet te voeren. Er was geen mogelijkheid de tent op te zetten door continue regen, dat we uiteindelijk besloten de auto om te bouwen tot tijdelijke villa. Het algeheel was avontuurlijk en weer eens wat anders. De nacht was kort met aanhoudende regen en we besloten vroeg (lees 0700u) te vertrekken naar Byron Bay. Dit lag ongeveer 4 uur rijden van New England national park.

Nadat we de offroad route achter wege hadden, sloegen wij de provenciale 100 km/h weg op. Fenna riep dat er dingen achter de auto bij het wiel vlogen. Macht over het stuur werd gehouden en de auto werd naast de weg gezet. Zegmaar ontplofte linker achterband, dat is nog eens fijn. Met amper bereik met de telefoon werden hulptroepen ingeschakeld en kon de band worden vervangen. In Coffs Harbour werd bij de Hertz een nieuwe auto meegegeven (een nieuwe reserveband was afdoende geweest). Dit bleek een kleine (lees grote) upgrade te zijn naar een SUV - geluk bij een ongeluk. De weg werd naar Byron Bay voort gezet.

Eenmaal aangekomen in ons hostel in Byron Bay waren we blij verrast te zien dat niet alle hostels drama zijn - een nette tent daar. Byron Bay is een bruisend hippie oord met veel surfers, lekker bier en goed eten. Na het bovengenoemde avontuur werd even rust ingelast om na Byron Bay te vertrekken naar Maleny.

Maleny was 3 uur rijden vanaf Byron Bay en bevond zich weer in regenwoud (met de nodige buien). We sliepen op de camping niet ver van het centrum. We gingen in de regen op onderzoek uit bij de plaatselijk VVV. De beste oude vrouw vertelde ons dat er veel te doen was. Cairncross park zou een mooi stuk regenwoud zijn. Hier zijn we direct heen gereden (15 minuten) en werden getrakteerd op een mooi stukje natuur met veel wilde regenwoud walibis. Verder  werden we ook geadviseerd vroeg in de ochtend erop langs het water rond de tent te lopen om vogelbekdieren te spotten. Zo gezegd zo gedaan en gezien! Hele mooie kleine fijne beestjes. Deze dag ging de trip naar de wereldberoemde zoo van Steve Irwin - te gek. De laatste dag vulde wij door twee watervallen (Kondilla en Gardeners falls) te bezoeken - awesome.

De rest van de dag brachten wij door in de tent wegens flinke regenval.

De trip heeft ons nu tot Hervey Bay gebracht. Een zeer persoonlijk hostel van een enthousiaste oerhippie.

Morgen (23 oktober) staat een overnachting op het nabijgelegen Fraser Island op de planning. Een excursie die van alles zal laten zien.

De plannen erna zullen worden uitgewerkt en worden bewaard voor de volgende blog!

Tot de volgende keer hopelijk zonder pech,