De avonturen komen langzaam tot een eind

Oi!

Laten we maar met de deur in huis vallen: Fraser was top. Fraser Island staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO en is het grootste en best geconserveerde zandeiland ter wereld. Dat is geheel met recht. De natuur is er prachtig en wij zijn er twee dagen, met overnachting, geweest. Het eiland is verboden voor 2wd (normale) autos en alleen toegankelijk met 4wd auto. Eerst denk je van waarom zou dat zijn, nou het is een grote zandhoop waar je anders nooit doorheen komt. Echt nooit.

Op het eiland kun je drinken uit de Eli Creek. Dat water is zoet en is het helderste water dat we ooit hebben gezien. Vanaf bovenaf (hoger op de berg) zag je alleen de bodem en leek het net op een modderpoel (eigenlijk wit zand). Lake Mackenzie stond ook op de lijst, zo’n meer dat je in films ziet met wit zand en helderblauw water.

Het eiland kent strenge regels wat betreft eten. Je mag nergens buiten bepaalde gebieden, die afgesloten zijn met hekken, eten meebrengen en dat is vanwege de grote dingopopulatie. Deze populatie went anders teveel aan mensen (en andersom) en dat willen we natuurlijk niet. Mooie dieren die wij ook hebben gezien. Verder hebben wij het Maheno scheepswrak, de Champagne baden en Indian Head bezocht. We kregen ook de kans om voor een prikkie met een vliegtuigje het eiland van bovenaf te zien met daarbij nog uitzicht op meren die met de auto niet te bezoeken zijn.

Eenmaal terug in Hervey Bay reden wij de volgende ochtend naar Brisbane. Hier leverde wij onze prachtbak in en doneerde wij onze kampeerspullen aan zij die het nodig hebben. Brisbane is vooral duur maar bruisend. Wederom heeft ook deze stad een mooie botanische tuin en een leuke veerbootdienst (gratis!).

Na een gecancelde vlucht konden wij toch nog naar Cairns komen en daar zitten we nu. Het strand hier is geen strand maar net het wad in Nederland. Alleen hier zwemmen krokodillen en vervelende kwalletjes (niet Jason...). Er staan meerdere snorkel/duik excursie op het programma voor de komende dagen. Hier zullen wij ook stoppen op eilanden in het Great Barrier Reef om de zon uitgebreid te aanbidden.

Voordat de nabijkomende terugreis begint zullen wij na deze blog nog afsluiten met onze avonturen vanuit het Great Barrier Reef.

Have a good one,

Fenna & Jason

Ps. Wij zijn trotse tante en oom geworden van Tobias terwijl wij aan de andere kant van dit kleine wereldje zaten. Sander en Nathalie: nogmaals van harte gefeliciteerd met de kleine vanuit Australië en we komen snel kijken!

1. Ingrid:
    28 oktober 2017
    wauw wat een mooie plaatjes. Die vliegtuigtour voegt echt wat toe, wat een prachtig eiland. Veel plezier bij het Great Barrier Reef
  2. Monique:
    28 oktober 2017
    Wat een mooie foto's (weer). Geniet nog van jullie laatste dagen en goede terugreis.
  3. Jenny en Ilse:
    28 oktober 2017
    Echt prachtig! En wat een mooie ervaringen weer. Gaaf zeg die vliegtuigtocht! Een genot om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. En dan ook nog het Great Barrier Reef in het vooruitzicht dus de laatste dagen nog meer moois. Geniet er samen van! Liefs, Ilse en Jenny xxx
  4. Armand&Heleen:
    28 oktober 2017
    Beautiful, in één woord! En die wiite stranden:))
    Nog goed genieten van de komende week en succes met het onderwater avontuur :-)
    Lieve groet van thuus!